Material
- Varies làmines Din-A4
- Llapis de colors, retoladors, colors aquarel·lables, aquarel·les,...
- Tisores, cola de barra, ...
- Revistes per a fer collage
- Imatges de tres o més animals, abstrets d'internet, d'enciclopèdies, de llibres científics, etc,...
TEXT D'INTRODUCCIÓ
Pugem a la nau. El viatge està a punt de començar!
Som a l'any 2100. Som la segona generació de terrestres marcians, néts de terrestres nascuts a Mart.
A finals de l’antic mil·leni, l’organització extraterrestre mundial començà a treballar en l’adequació i condicionament aquest planeta per una possible fugida de la terra, ja que els pronòstics anunciaven una possible desfeta i autodestrucció terrestre.
A finals de l'any 2012, l'escalfament global va arribar a tals nivells que van començar a explotar totes les bombes atòmiques existents, fet que va desencadenar infinitats de guerres entre la població, pluges àcides, terratrèmols, huracans, erupcions i tsunamis. El planeta va quedar completament transformat, no solament geològica i geogràficament, sinó també vegetal, animal i humanament. La radioactivitat, els gasos i els àcids van ser els encarregats de transmutacions i deformacions fins aleshores impensables. L'instint cel·lular de supervivència començà a automutar-se. Nous ésser més adequats a les noves circumstàncies, mescles entre animals, entre animals i humans, vegetals i minerals, amb trossos de maquinària industrial, xips electrònics...; bèsties fantasmagòriques, gegants i diminutes, començaren a repoblar el nou globus terraqui.
Nosaltres som els pocs supervivents de l'espècie humana. Som descendents els últims científics que vinguérem a Mart abans de la l’apocalipsi. Per sort, les condicions d'aquest planeta ja havien estat modificades per poder-hi viure amb total normalitat.
Des de l’organització se’ns ha demanat fer un viatge de reconeixement. Som els escollits per a fer el primer retorn al planeta blau.
Hem de fer un recull de les noves especies terrestres. Necessitem saber si seria possible retornar i amb quines condicions. Sabem que l'atmosfera ha recuperat dels condicions d'oxigen per a poder respirar normalment cosa que ens facilitarà l'estada.
De l'observació de cada nova espècie hem d'abstreure'n el màxim d'informació.
- Una o varies fotografies o dibuixos de l'individu en el seu medi.
- Com camina, què menja? on viu? que fa? Com es relaciona, situació geogràfica, problemes i avantatges de la mutació,
- És una espècie perillosa per als humans? si es donés el cas d'un retorn, com ens condicionarien? etc...
A tall d'introducció...
Continueu llegint...
Joan Fontcuberta y Pere Formiguera presentan un método de exposición que conspira para crear un texto científico que choca con el absurdo, patente en las imágenes presentadas y en las historias que las acompañan. Las fotografías e ilustraciones parecen subordinarse al texto, siendo una parodia del método del discurso científico, donde el material gráfico parece introducirse únicamente como documentación de la realidad descrita en el texto.
Fauna (1987)
Also known as "Dr. Ameisenhaufen's Fauna" or "Secret Fauna", Fontcuberta created this series in collaboration with the writer and photographer Pere Formiguera. [ 7 ] The premise was that Fontcuberta and Formiguera discovered the long-lost archives of German zoologist Dr. Peter Ameisenhaufen, who was born in 1895 and who disappeared mysteriously in 1955. [ 15 ] Ameisenhaufen had catalogued a number of unusual animals; for example, Ceropithecus icarocornu resembles a monkey with a unicorn-like horn on its head and wings; and Solenoglypha polipodida resembles a snake with 12 feet. [ 16 ] También conocido como "Dr. Ameisenhaufen de Fauna" o "Fauna Secreta", Fontcuberta crea esta serie en colaboración con el escritor y fotógrafo Pere Formiguera. [7] La premisa era que Fontcuberta y Formiguera descubrió los archivos perdidos hace mucho tiempo de zoólogo alemán Dr. Pedro Ameisenhaufen, que nació en 1895 y que desapareció misteriosamente en 1955. [15] Ameisenhaufen había catalogado una serie de animales inusuales, por ejemplo, Ceropithecus icarocornu se asemeja a un mono con un cuerno de unicornio-al igual que en la cabeza y las alas, y polipodida Solenoglypha se asemeja a una serpiente de 12 pies. [16]A review of the exhibition as presented in 1988 at the Museum of Modern Art noted that the evidence presented for the existence of the animals included "photographs... both in their natural habitats and in laboratory situations; detailed field notes, both in the original German and English translations; an occasional skeletal X-ray or dissection drawing; two or three tapes of the animals' cries, and in one case, an actual stuffed specimen.” [ 17 ] Furthermore, a video displayed interviews in which various people discussed Ameisenhaufen's life. [ 17 ] Una revisión de la exposición que se presenta en 1988 en el Museo de Arte Moderno señaló que las pruebas presentadas por la existencia de los animales incluye fotografías "... tanto en sus hábitats naturales y en situaciones de laboratorio; notas detalladas sobre el terreno, tanto en el original traducciones al alemán y el Inglés, un ocasional de dibujo del esqueleto de rayos X o la disección;. dos o tres cintas de los gritos de los animales, y en un caso, un ejemplar de peluche real " [17] Por otra parte, algunas entrevistas de vídeo que se muestran en la cual varias personas discuten la vida de Ameisenhaufen. [17]
The exhibition was shown in England, Spain, Denmark, Germany, Japan, Canada and the United States. [ 1 ] [ 2 ] The fake animals displayed at the exhibitions varied according to the "legends, traditions, and superstitions" of the place hosting the exhibition. [ 7 ] Among other clues suggesting that the exhibition was a hoax, "Formiguera" and "Ameisenhaufen" both mean "anthill," and the name of "Hans von Kubert" (Ameisenhaufen's research assistant) sounds like "Joan Fontcuberta." [ 7 ] [ 18 ] La exposición se mostró en Inglaterra, España, Dinamarca, Alemania, Japón, Canadá y los Estados Unidos. [1] [2] Los falsos animales exhibidos en las exposiciones variaba de acuerdo con las "leyendas, tradiciones y supersticiones" del lugar de alojamiento la exposición. [7] Entre otros indicios que sugieren que la exposición era una broma ", Formiguera" y "Ameisenhaufen" significan "hormiguero", y el nombre de "Kubert Hans von" (asistente de Ameisenhaufen de investigación) suena como "Joan Fontcuberta. " [7] [18]
Fontcuberta reported that responses to the exhibition ranged "from people who understand that it is a farce and appreciate the satire and the humor of it, to people who understand it's a farce and are angry at you for trying to fool them, to people who believe it and are angry, to people who believe it and are delighted." [ 7 ] He said in another interview that during the 1989 exhibition in the Barcelona Museum of Natural Science, [ 19 ] "30% of the visitors aged 20 to 30, with university training, believed that some of our animals could have existed." [ 20 ] Fontcuberta informó que las respuestas a la exposición van "de personas que entienden que es una farsa y apreciar la sátira y el humor de la misma, con personas que entienden que es una farsa y está enojado con usted para tratar de engañar, de personas que creen él y se enojan, a las personas que lo creen y están encantados ". [7] Él dijo en otra entrevista que durante la exposición de 1989 en el Museo de Ciencias Naturales de Barcelona, [19] "El 30% de los visitantes de entre 20 y 30, con formación universitaria, que se cree que algunos de nuestros animales pudo haber existido ". [20]
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada